A "Felelősen a Nemzetért" című kormány közlemény
és a "A felelős döntés!" című, MSZP kampányfüzet
szakmai kritikája
1. A JOGELLENESSÉG
A népszavazási kezdeményezés vonatkozásában, számos
olyan jelenség tapasztalható a végrehajtó hatalom képviselői
részéről, amely ellenkezik az Alkotmány, és az Alkotmány
értelmezésére hivatott Alkotmánybíróság betűjével és
szellemével.
A kormány több tagja a népszavazás kiírása óta több
alkalommal olyan értelmű nyilatkozatokat tett, amelyben
valótlanul és kiegyensúlyozatlanul utaltak a magyar
állampolgárság könnyített megadása esetén bekövetkező,
állítólagos hátrányos következményekre. Ezen megnyilvánulások
közül, különösen kiemelendő a Kormány 2004. november
17-án, illetve 2004. november 24-én az országos és megyei
napilapokban fizetett hirdetésként megjelentetett "Felelősen
a Nemzetért" című kormány közlemény, illetve a
MSZP által kiadott "A felelős döntés!" című,
országosan nagy számban terjesztett 16 oldalas kampányfüzet.
A kampányfüzet elismétli a kormány hivatkozott közleményében
szereplő megtévesztő számokat. Alkotmánysértéssel tetézi
az eddig tetten ért törvénysértéseket a kormányfő és
egyik minisztere, Hiller István, akik a füzet címlapján,
illetve harmadik lapján fényképes interjúval foglalnak
pártosan állást, egy olyan kérdésben, amelyikben alkotmányos
kötelességük volna a tartózkodó és az állampolgárokat
nem befolyásoló magatartás.
Már önmagában a nemre buzdító MSZP kampányfüzetben
való szerepléssel Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és
Hiller István a nemzeti kulturális örökség minisztere,
mint a kormány tagjai megsértették az Alkotmánybíróság
52/1997 (X.14.) számú, alkotmányértelmezés céljából
hozott határozatában foglalt azon mindenkire kötelező
alapelvet, hogy a népszavazásban érintett szervek (köztük
a kormány) köteles tartózkodni minden olyan döntéstől
vagy mulasztástól, amely befolyásolná vagy meghiúsítaná
a független és közvetlen hatalomgyakorlás megvalósítását.
Hiller István ugyan az MSZP elnöke, de tekintettel a
kötelező ügydöntő népszavazás közvetett hatalomgyakorlással
szemben védett jellegére ezen kettős státusa miatt nem
nyilvánulhatna meg a népszavazással kapcsolatban.
A kormány által közzétett politikai hirdetés számos
közérdekű adatot tartalmaz. Az adatvédelmi törvény 19.
§ (1) bekezdése szerint az állami vagy helyi önkormányzati
feladatot, ellátó szerv csak a feladatkörébe tartozó
ügyekben - így különösen az állami és önkormányzati
költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és
önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására
és az erre kötött szerződésekre, a piaci szereplők,
a magánszervezetek és -személyek részére különleges
vagy kizárólagos jogok biztosítására vonatkozóan - köteles
elősegíteni és biztosítani a közvélemény pontos és gyors
tájékoztatását.
Az Alkotmánybíróság 52/1997 (X.14.) számú alkotmányértelmezés
céljából hozott határozata leszögezi, hogy népszuverenitás
közvetlen hatalomgyakorlását a maga teljességében a
kötelezően elrendelendő népszavazás valósítja meg.
Az Alkotmánybíróság fenti határozata elvi éllel leszögezte
azt is, hogy az Alkotmány alapján a népszavazási kezdeményezést
az aláírások benyújtásától kezdve ezen abszolút védelem
az állam minden szereplőjére kötelező módon megilleti.
Az Alkotmánybíróság határozata továbbá egyértelműen
kimondja, hogy kötelező ügydöntő népszavazási kezdeményezés
automatikusan a képviseleti szerv fölé helyezi a közvetlen
hatalomgyakorlást, tehát az országgyűlés és a népszavazásban
érintett szervek, végrehajtói szerepbe kerülnek, és
egyben kötelezettségükké válik az, hogy a közvetlen
hatalomgyakorlás eljárását ne fenyegesse senki, egészen
az eredményes népszavazásig.
Az Alkotmánybíróságról szóló 1989. évi XXXII. törvény
27. § (2) bekezdése alapján az Alkotmánybíróság határozata
mindenkire nézve kötelező.
Kötelező, ügydöntő népszavazás esetén tehát a vonatkozó
jogszabályok és az 52/1997 (X.14.) sz. - alkotmányértelmezés
tárgyában hozott - AB határozat szerint a Kormány, illetve
az Országgyűlés tartózkodni köteles a népszavazási eljárás
teljes időszaka alatt a népakarat bármilyen típusú befolyásolásától,
állásfoglalástól, különösen pedig attól, hogy valótlan
és megtévesztő adatokkal, információkkal ejtse tévedésbe
a választópolgárokat vagy attól, hogy a népszavazási
kérdés tárgykörébe eső törvényjavaslatot tűzzön napirendjére
vagy ilyen jogi normát alkosson.
A végrehajtó hatalom szervei, köztük a Kormány tehát
a közvetlen hatalomgyakorlást megjelenítő ügydöntő népszavazás
teljes időszaka alatt nem foglalhatnak állást a népszavazási
kérdés érdemében. Ezzel a magatartással ugyanis óhatatlanul
befolyásolást végez a Kormány, ez pedig ellentétes a
kötelező ügydöntő népszavazásban megnyilvánuló népakarat
elsődlegessége védelmét előíró alkotmányos alapelvével.
A Kormány nem a kampány részese, a közvetett hatalomgyakorlás
kötelező ügydöntő népszavazás esetén szükségképpen másodlagos,
végrehajtó szerepkört láthat el csak. Éppen ezért feladatkörébe
még az sem tartozhat, hogy saját maga szempontjait tükröző
vagy bármilyen más típusú tájékoztatást végezzen. Ez
ugyanis a kampányba való beavatkozásnak minősül, ami
jogellenes. A kötelező ügydöntő népszavazás keretében
a nép, illetve a népakaratot kifejezésre juttató pártok
és civil szervezetek jogosultak kampánytevékenységet
folytatni. A kormánynak nem tartozik feladatkörébe a
kötelező ügydöntő népszavazás tárgyát képező kérdéssel
kapcsolatos hivatalbóli tájékoztatás.
A fentiekből következik, hogy a Kormány nem feladatkörében
eljárva és az alkotmányos előírásokat megszegve tette
közzé ezt a hirdetést, mert a népszavazási folyamat
bármilyen irányú befolyásolásától tartózkodnia kell,
ez pedig tiltja az ilyen jellegű fellépést.
2. ÁLTALÁNOS TARTALMI KRITIKA
A hirdetésben és füzetben olyan számításokat és közérdekű
adatnak minősülő számokat tettek közzé, amelyek többségükben
nyilvánvaló módon hamisak vagy félrevezetőek, bár mindezeket
tényeknek nevezik.
A hirdetés és a kampányfüzet egésze arra irányul,
hogy a valótlan számok és számítások segítségével azt
a rémisztőnek szánt víziót mutassa be, hogy a kedvezményes
honosítás elfogadása azzal járna, hogy teljességgel
tönkre megy a magyar szociális ellátórendszer, a nyugdíjrendszer
és az egészségügy, adóemelésre lesz szükség, mert a
kedvezményes honosítás 100 ezer áttelepülő esetében
46 milliárd, 800 ezer áttelepülő esetében pedig 537
milliárd forint összegű kiadással terhelné meg ezeket
a rendszereket, tehát az adófizetők évente 157 ezer
forinttal többet kellene befizessenek az ellátások jelenlegi
színvonalának megőrzése érdekében.
Számos olyan tételt tartalmaznak, amelyek valóságalapja
megkérdőjelezhető, a számítások is tévesek és megtévesztők,
a végkövetkeztetéssel együtt. A kiadási oldal összegei
a végletekig eltúlzottak, a bevételi oldalt pedig tudatosan
és sokszorosan alul számították.
3. A TÉTELES CÁFOLATOK
1. Nyilvánvalóan nem felel meg a valóságnak az, hogy
a magyar gazdaság csak 25 ezer főnek tud munkát biztosítani,
mivel a nyilvántartott üres álláshelyek száma nem egyenlő
egy gazdaság munkaerő felszívási képességével. Egyébként
is az Állami Foglalkoztatási Szolgálat legfrissebb adata
szerint a bejelentett betöltetlen álláshelyek száma
2004 októberben 45083 volt.
2. Nem igaz az, hogy a szociális támogatások állampolgári
jogon járnak, mivel azok csak a magyarországi lakhellyel
rendelkezők közül a rászorultaknak adhatók.
Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások
(1993. évi III. tv. 25. § (3) bek.): időskorúak járadéka,
rendszeres szociális segély, lakásfenntartási támogatás,
ápolási díj, átmeneti segély.
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
szóló 1993. évi III. törvény (Szt.) 3. § (1) bekezdése
szerint a törvény hatálya kiterjed a Magyarországon
élő magyar állampolgárokra, bevándorlási engedéllyel
rendelkező személyekre, a letelepedési engedéllyel rendelkező
személyekre és a magyar hatóság által menekültként elismert
személyekre.
3. Lakbértámogatás nem jár a szülőföldjén maradó magyarnak,
hiszen az helyben, egy magyar helyi önkormányzati tulajdonú
lakásban való lakáshoz kötődik, rászorultsági alapon:
A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre
vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII.
törvény 34. § (3) bekezdése szerint az önkormányzati
lakbértámogatás mértékét és feltételeit a bérlok vagyoni,
jövedelmi, szociális és egyéb körülményeihez igazodóan
kell megállapítani.
4. A családügyi ellátások magyarországi lakhelyhez
kötöttek.
A családtámogatási ellátások (1998. évi LXXXIV. tv.
5. §): a családi pótlék, gyermekgondozási támogatás,
gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás;
anyasági támogatás. A családok támogatásáról szóló 1998.
évi LXXXIV. törvény (Cst.) 2. §-a: E törvény hatálya
kiterjed - amennyiben nemzetközi szerződés eltérően
nem rendelkezik - az ellátás igénylésének időpontjában
a Magyar Köztársaság területén élő magyar állampolgárra,
bevándorlási vagy letelepedési engedéllyel rendelkező,
továbbá a magyar hatóság által menekültként elismert
személyekre, illetve Európai Unióból érkező munkavállalókra,
önálló vállalkozókra és családtagjaikra.
5. Járulékfizetés nélkül az egészségügyi szolgáltatások
döntő többsége nem vehető igénybe.
A társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra
jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről
szóló 1997. évi LXXX. törvény (Tbj.) 2. § (3) bek: A
biztosítottak egyes társadalombiztosítási ellátások
igénybevételére való jogosultságát a társadalombiztosításban
való részvételi kötelezettségük, illetve - törvényben
meghatározott ellátások kivételével - társadalombiztosítási
járulékfizetési kötelezettségük teljesítése alapozza
meg. A pénzbeli társadalombiztosítási ellátások - ha
törvény kivételt nem tesz - a biztosított járulékfizetésének
alapjául szolgáló jövedelmével arányosak. Egészségbiztosítási
ellátások: a) egészségügyi szolgáltatás; b) pénzbeli
ellátások: terhességi-gyermekágyi segély, gyermekgondozási
díj, táppénz.
6. Egynapos munkaviszony után nem válik senki jogosulttá
a gyed-re.
A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997.
évi LXXXIII. törvény (Ebtv.) 42/A. § (1) bekezdése szerint
gyermekgondozási díjra jogosult az a gyermeket saját
háztartásában nevelő biztosított szülő, ha a gyermekgondozási
díj igénylését - a gyermeket szülő anya esetén a szülést
- megelőzően két éven belül 180 napon át biztosított
volt, vagy a terhességi-gyermekágyi segélyben részesült
anya, akinek a biztosítási jogviszonya a terhességi-gyermekágyi
segély igénybevételének időtartama alatt megszűnt, feltéve,
hogy a terhességi-gyermekágyi segélyre való jogosultsága
a biztosítási jogviszonyának fennállása alatt keletkezett
és a szülést megelőzően két éven belül 180 napon át
biztosított volt
7. Nem igaz az, hogy a népszavazás sikere esetén a
magyar igazolvánnyal rendelkezők azonnal kapnának magyar
állampolgárságot, mert ehhez a törvény elfogadása és
hatályba lépése szükséges, továbbá egyéni kérelem alapján
lefolytatott eljárás előzi meg.
Minden állampolgársági ügy saját kérelemre indul és
egyenként kerül elbírálásra, tehát nincs szó automatikus,
törvény erejénél fogva történő állampolgárság megszerzéséről.
Nem igaz, hogy a hozzátartozói igazolvány jogosítana
a magyar állampolgárság megszerzésére, a népszavazási
kérdés erről nem szól.
Emlékeztetésül a népszavazási kérdés "Akarja-e,
hogy az Országgyűlés törvényt alkosson arról, hogy kedvezményes
honosítással - kérelmére - magyar állampolgárságot kapjon
az a magát magyar nemzetiségűnek valló, nem Magyarországon
lakó, nem magyar állampolgár, aki magyar nemzetiségét
a 2001. évi LXII. tv. 19.§ szerinti "Magyar Igazolvánnyal"
vagy a megalkotandó törvényben meghatározott egyéb módon
igazolja?"
8. Nem igaz, hogy a határon túl élő magyarok magyar
állampolgárságuk megszerzését követően az európai átlagbérek
töredékét kitevő fizetésért és szociális ellátásokért
tömegesen elhagynák szülőföldjüket és egzisztenciájukat.
Éppen a jelenlegi állampolgársági szabályok ösztönöznek
arra, hogy aki erősen kívánja a magyar állampolgárságot
akármilyen okból, az kénytelen annak megszerzése érdekében
Magyarországra települni és itt munkát végezni, tehát
a mostani szabályozás gerjeszti az elvándorlást. Az
áttelepülési folyamat dinamikus része mára egyértelműen
lezárult, aki el akart menni az el is ment. Szülőföldjén
a magyarság azon öntudatosabb része maradt, akiknek
mindennél fontosabb a helyben maradás és boldogulás
megvalósítása, ehhez adna nekik lelki és jogi támaszt
a magyar állampolgárság, lényegében visszaszerzése,
hiszen felmenőiktől megkérdezésük nélkül vették el 1920-ban.
Számukra ez azt jelentené, hogy elismerik őket a magyar
nemzet részének. Szlovákia EU csatlakozása után sem
települtek át a felvidéki magyarok, pedig „kvázi” állampolgári
jogok EU polgárként megilletik őket. Maradtak helyükön
és döntő szerepük van munkavállalóként abban, hogy a
határmenti magyar nagyvállalatok egyáltalán még működhetnek
(Suzuki-Esztergom, Nokia-Komárom, Rába, Audi -Győr).
9. Nem igaz, hogy visszaélnének a határon túli magyarok
az állampolgárságukkal.
A lakcímbejelentés feltétele a Magyarországon történő
életvitelszerű tartózkodás, tehát nem igaz az, hogy
a lakcímbejelentés ezen előfeltétel nélkül megtehető.
Ennek ellenőrzése a jegyző feladata. A végrehajtási
szabályok szerint ugyanis a bejelentett lakcím valódiságát
az adatok alapján a jegyző ellenőrzi.
Amennyiben a bejelentett lakcím nem valós vagy a bejelentőlapot
a szállásadó nem írta alá, vagy a bejelentés egyéb okból
nem felel meg a lakcímbejelentésre vonatkozó jogszabályi
rendelkezéseknek, a bejelentkezést el kell utasítani.
Ha a jegyző a bejelentkezés elfogadása után állapítja
meg, hogy a bejelentett lakcím nem valós, a lakcímet
a nyilvántartásban „fiktív” jelzéssel szerepelteti mindaddig,
amíg a polgár valós lakcímét be nem jelenti. Ha a polgár
igazolja, hogy a lakásába bejelentkezett személy ténylegesen
nem lakik ott, a jegyző szintén fiktívvé nyilvánítja
a lakcímet.
Az egyébként megalapozatlan aggodalmak eloszlatását,
továbbá az amúgy is csekély áttelepülési szándékok tompítását
jól szolgálná és egyúttal lakcímbejelentésekkel kapcsolatos
bármilyen visszaélést kizárhatná, ha a külföldön élő
magyar állampolgárok - mai is létező, jelenleg önkéntes
- nyilvántartásába való felvételt kötelezővé tennénk,
és a kedvezménytörvény kedvezményeit a nyilvántartásban
szereplő magyar igazolvány tulajdonosok számára az állampolgárság
megszerzése ellenére biztosítaná. Ha viszont a külföldön
élő, magyar igazolvánnyal rendelkező, magyar állampolgár
magyarországi lakcím bejelentést tenne, akkor a külföldön
élő magyar állampolgárok nyilvántartásából törölnék
és ezzel elveszítené a kedvezményeket, emiatt pedig
nem fog "fiktív" lakcímbejelentést tenni senki.
Másrészről semmi akadálya nincs annak, hogy a lakcím
bejelentésre vonatkozó jogszabályokat úgy módosítsa
az országgyűlés, hogy az életvitelszerű magyarországi
tartózkodás feltételének igazolását még szigorúbb kritériumokhoz
kötik. De az is megoldás lehet, hogy ha a határon túli
magyar állampolgár itteni lakcímet szeretne bejelenteni,
ahhoz neki igazolnia kell azt, hogy a saját államában
a lakcímét megszüntette.
10. Nem igaz az, hogy 25 ezer munkavállaló után csupán
évi 10 milliárd forint adó és járulék bevétel keletkezne,
mert ez azt feltételezi, hogy minden munkavállaló bére
után egy évben csupán 400 ezer forint közterhet fizetnének
be. Ez azt jelentené a jelenlegi bérterhek ismeretében,
hogy átlagosan évi nettó 200 ezer forint jövedelmet
szerezne egy nálunk letelepedett magyar, ami nyilvánvaló
képtelenség és valótlanság.
11. Nem igaz az, hogy 100 ezer áttelepülő fogyasztása
csupán évi 4 milliárd forint adóbevételt hozna, mert
az azt feltételezi, hogy egy emberre évi 40 ezer forint
forgalmi adó és jövedéki adó befizetés jut, ami egy
hónapra lebontva - figyelemmel a forgalmi adó és jövedéki
adó kulcsok átlagára - azt jelentené, hogy csupán 14
ezer forint értékű árut és szolgáltatást vásárolna,
ami egy átlagos lakás rezsi költségeinél is kevesebb.
A valóság ezzel szemben az, hogy a bevétel legalább
évi 150 milliárd forint lenne.
12. Nem igaz, hogy - az egyébként irreális - 800 ezer
ember esetében a bevételi oldal csak 25 milliárd forint
lenne, mert még az elemi matematikai számítási elveket
is megsérti a közlemény (100 ezerre 4 milliárdot állít,
800 ezerre vetítve ez 32 milliárdot kellene jelentsen).
Az utóbbi 15 év adatai szerint az áttelepülés inkább
az aktív, munkaképes, iskolázottabb rétegeket érintette,
akik viszont nem szociálisan rászorultak, ellenben a
közteherviselésben tisztességes módon résztvevő adófizetőkké
váltak, ráadásul az ország megtakarította képzésük,
oktatásuk egy főre jutó több millió forintos költségét
is (ez egy orvos esetén kb. 20 millió forint). Eddig
a határon túlról kb. 4500 magyar orvos jött át, ezzel
már 10 milliárdot spóroltak az államnak. Ha tehát lesz
esetlegesen áttelepülő akkor az például az egészségbiztosítási
ellátórendszer javára átlagosan fejenként havonta kb.
8 ezer forint többletbevételt hozna, mivel a munkaképes
személyek kisebb mértékben veszik igénybe a szociális
és egészségügyi ellátást.
13. A lakásügy kapcsán elhallgatják azt a körülményt,
hogy a lakásvásárlás illetékbevételt hoz az államnak,
illetve az építőipari beruházások bővülése a bruttó
hazai jövedelmet jelentősen megnöveli, kézzelfogható
jelentős adóbevételekkel jár.
14. A nyugdíjegyezmények kérdéskörében elhallgatják
azt, hogy Romániával, Ukrajnával fennálló egyezmények
szerint csak akkor jár nyugdíj az áttelepülőnek, ha
az nem veszi fel a magyar állampolgárságot. Ha magyar
állampolgárságot felveszi, akkor őt magyar állampolgárnak
kell tekinteni, így nyugdíj neki nem jár a magyar államtól
az egyezmények alapján. Köztudott tény másrészt, hogy
Ukrajnával és Romániával e terület EU konform átalakítására
irányuló kétoldalú államközi tárgyalások lezárultak.
A rövid időn belül megszülető új egyezmények alapján
a pro ráta elv váltja fel a jelenlegi rendszert, vagyis
a nyugdíjast fogadó állam a nyugdíjnak csak azon részét
kell fizesse, amely részt itteni szolgálati idővel szerzett
a jogosult, a többi ellátást a korábbi állam állja.
15. A végkövetkeztetésben szereplő szám is manipulatív,
mivel az adófizetőkre lebontott évi 157 ezer forint
csak a 800 ezer ember áttelepülése esetére a kormány
által amúgy is helytelenül számított esetben jönne ki,
tehát a 100 ezer fő vélelmezett áttelepülése esetére
ezt a számot már nem is adják meg (ez évi 19.600 forint
lenne).
A helyes számokon és számítási módokon alapuló számítás
szerint minden egyes áttelepülő család évi 630 ezer
forint többletet hozna, ez - az egyébként nyilvánvalóan
abszurd - 800 ezer ember esetén a magyar állampolgároknak
fejenként évi 18.300 forintot jelentene.
Ha feltételezünk egy szerény mértékű áttelepülést (nyilvánvaló,
hogy 800 ezer képtelenség) akkor a bevételi oldalon
számos tétel jelenik meg, nézzünk egy számítást 10 ezer
családra (egy család= 2 munkavállaló felnőtt, 2 gyermek
és 2 nyugdíjas):
- lakásvásárlási illeték (hiszen valahol laknia kell
egy családnak): 8,2 milliárd forint
- fogyasztáshoz kapcsolt adók (a jövedelmet itt költik
el): 15 milliárd forint
- jövedelemhez kapcsolt adók
(jövedelemszerzés nélkül képtelenség itteni életvitelt
fenntartani) 15,5 milliárd forint
Összesen: 39 milliárd bevétel és ezzel szemben kb.
25 milliárd kiadás, tehát az egyenleg 14 milliárd többlet
plusz évente. Ehhez jön hozzá megtakarításként a munkaerő
oktatási és képzési költsége, amely 5-20 millió forint
/fő, szakmától függően.
800 ezer főre számítva 183 milliárd többlet az egyenleg,
minden egyes család évi 630 ezer többletet hoz, ez minden
itteninek 18.300 forint bevételt hoz.
A fentiekből látható, hogy a kormány hirdetése és a
kampányfüzet megtévesztő és manipulatív, ezzel a választópolgárok
millióit kívánták megtéveszteni meg azt a látszatot
keltve, hogy hiteles forrásból dolgozva korrekt számításokat
végeztek, miközben ez láthatóan nem igaz.
A valós számok mindezekkel szemben az alábbiak:
AZ ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉS MÉRLEGE
ÍGY ALAKUL,
HA MAGYARORSZÁGON EGY CSALÁDDAL TÖBBEN LESZÜNK
(1 család =2 aktív szülő + 2 kiskorú
gyermek + 2 nyugdíjas nagyszülő)
Bevételek |
Ft |
Kiadások |
Ft |
Fogyasztáshoz kapcsolt
adók |
|
Egészségügyi közkiadások |
|
Általános forgalmi
adó |
1.129.698 |
Pénzbeli ellátások |
88.370 |
Jövedéki és fogyasztási
adók |
426.882 |
Természetbeni ellátások |
94.287 |
Jövedelmekhez kapcsolt
adók |
|
Nyugdíjasok egészségügyi
ellátására |
156.163 |
Személyi jövedelemadó |
619.200 |
Családi és szociális
támogatások |
|
Munkavállalói járulék |
34.032 |
Családi támogatások |
298.680 |
Munkaadói járulék |
102.072 |
Jövedelempótló-és
kiegészítő támogatások |
81.122 |
Szakképzési hozzájárulás |
51.024 |
Egyéb térítések |
15.285 |
Rehabilitációs
hozzájárulás |
5.880 |
Oktatási közkiadások |
471.569 |
Egészségbiztosítási
járulék |
255.156 |
Nyugdíjkiadások |
1.210.272 |
Egészségügyi hozzájárulás |
41.400 |
Fogyasztói árkiegészítések |
69.388 |
Nyugdíjalapot illető
bevételek |
450.780 |
|
|
BEVÉTELEK összesen: |
3.116.124 |
KIADÁSOK összesen: |
2.485.136 |
EGYENLEG: évi 630.988 Ft TÖBBLET
családonként
A határon túli magyarság szervezetei, tehát az érintettek
egyhangúlag támogatják, szükségesnek és kívánatosnak
tartják a magyar állampolgárság népszavazási kérdés
szerinti kedvezményes megadását.
A hatályos magyar Alkotmány 6. § (3) bekezdése szerint
a Magyar Köztársaság felelősséget érez a határain kívül
élő magyarok sorsáért, és előmozdítja a Magyarországgal
való kapcsolatuk ápolását. A magyar állampolgárság kedvezményes
honosítás útján részükre történő megadása ennek az alkotmányos
kötelezettségnek a magas szintű végrehajtását jelentené.
A fentiek alapján tehát minden ellenkező híresztelés
ellenére felelősen szavazhatunk igennel a kettős állampolgárságra
és ezzel a nemzet újraegyesítésére, a 15 milliós magyar
nemzet felemelkedésére!
Mert a cél változatlan: a Trianonban elvett magyar
állampolgárság magyarországi lakhely és megélhetés igazolása
nélküli, tehát a szülőföldön való maradással történő
megszerzése lehetőségének biztosítása (lényegében visszaadása)
a határon túli magyarok számára, nemzeti egyenjogúsításuk
!
Budapest, 2004. november 24.
Magyarok Világszövetsége
készítette: dr. Gaudi-Nagy Tamás Európa jogi szakjogász
|