A könyv a mai magyar nacionalizmus hétköznapi és populáris formáiról szól. Azokat a beszédmódokat, jelképeket és társadalmi folyamatokat elemzi, amelyek a nemzetet a 21. század elején újra vonzóvá és fontossá teszik. Bemutatja, hogy a magyarság, mint a közösségnek és a hagyományoknak egy jól kezelhető, erős érzelmi mozgósító erővel bíró készlete miként értékelődik fel a fiatalok, társadalmi lecsúszástól félő falvak lakói, munkanélküli munkások, és a státuszuk megerősítésére törekvő középosztályi emberek számára. A kötet szerzői azt állítják, hogy a nemzetet a nagyságra, erőre, sőt fölényre irányuló társadalmi igény legitimálja, annak aktuális formáit ugyanakkor a szélsőjobboldali politika és egy nemzeti brandet létrehozó kulturális ipar, továbbá a radikális média teremtik meg. A könyvből megtudjuk, hogy ebbe a folyamatba miként kapcsolódik be a Trianon-kultusz, a nemzeti rock zene, az erdélyi etnoturizmus és jótékonykodás.
A könyv szerzőiként és szerkesztőiként intézetünk munkatársai: Feischmidt Margit, Zakariás Ildikó, valamint Ilyés Zoltán működtek közre.
Kiadó: L'Harmattan Kiadó - MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont
Oldalszám: 478 oldal
Kötés: papír/puha kötés
Megjelenés: 2014
ISBN: 9789632367866