Állam, egyházak, iskolák. Az Educatio folyóirat tematikus számának konferenciája

   2022. január 20. 8:20 - 2022. január 20. 16:00

MEGHÍVÓ

Az MSZT Oktatásszociológiai szakosztály és a Társadalomtudományi Kutatóközpont Kisebbségkutató Intézete közösen szervezi az Educatio folyóirat Állam, egyházak, iskolák tematikus számának konferenciáját.

Időpont: 2022. január 20. csütörtök 8:20 és 16:00 óra között

A konferenciát internetes konferenciaként rendezzük. A felvételt utólag videobook-ként is publikáljuk. A hangsúlyozottan multidiszciplináris konferenciára minden érdeklődőt várunk. A rendezvényen 20 perces előadások lesznek. Minden előadást 20 perces vitaidő követ.

A konferencia google meet platformon folyik, aki ezt nem ismeri olvassa el ezt: http://oktatas.uni.hu/meets.htm

A programon résztvenni szándékozók kattintsanak a http://oktatas.uni.hu/20220120_belepokod.htm linkre legkorábban az esemény előtt 5 perccel!

 

PROGRAM

8:20       Megnyitó

8:30       Neumann Eszter (TK KI): Populizmus, egyházak és oktatáspolitika a 2010 utáni Magyarországon

9:10       Zolnay János (OR-ZSE): Egyházi és vákuumiskolák a mátészalkai kistérségben

9:50       Keller Judit – Szőke Alexa (KRTK RKI): Az óvodai nevelés egyháziasodása

10:30     Nagy Péter Tibor (WJF): Az egyházakhoz kötődők iskolázottsága és iskolába járása

11:10     Papp Z. Attila (TK KI, ME ATTI): Eredményesek az egyházi iskolák?

11:50     Pusztai Gabriella (DE BTK) - Rosta Gergely (PPKE BTK): Vallásosság és értékrend a felekezeti oktatásban

12:30     SZÜNET

13:10    Péteri Gábor (Szilágyi Bernadett, társszerző): Közpénzügyi alapelvek érvényesülése az egyházi iskolák finanszírozásában

13:50     Rácz Andrea (ELTE) - Bogács Ernő (EMMI): Nevelési értékek a gyermekvédelemben

14:30     Berényi Eszter (ELTE): Egyházi fenntartók és a hat- és nyolcosztályos gimnáziumválasztás

15:10     Kodácsy-Simon Eszter -- Seres-Busi Etelka:  Az iskola és a személyes lehetőségek észlelése - egyházi iskolás diákok narratívái alapján

15:50     Zárszó

 

A konferencia az OTKA PD 134398 kutatási projekt keretében valósul meg.